יום שלישי, 30 בינואר 2018

מערכת אזעקה לבית - החשיבות ודגשי הרכישה

דברים רבים יכולים להשתבש ולהתרחש כאשר אין אנו בבית או נמצאים בעיצומה של שנת לילה עמוקה ומפנקת. אם בעבר היה מקובל להחזיק כלב רק כדי שיגן מפני גנבים ומשיגי גבול למיניהם, הרי שבימינו הוא כבר הפך לחיית מחמד וחלק מהתא המשפחתי כך שנביחותיו לא ממש מאיימות על איש. האפשרות היותר מועדפת היא פשוט להשקיע ברכישת מערכת אזעקה לבית ובכך להיות מוגנים ובטוחים מתמיד. בשורות הקרובות נלמד מדוע כדאי להשקיע במערכת שכזו ומה היא צריכה לכלול בדיוק. 

מדוע חשוב לרכוש מערכת אזעקה לבית?

אין אנו חיים במציאות אוטופית כמו בשנות ה- 50 של המאה הקודמת. בתקופות אלו לא היה נהוג לנעול את דירות בתי המגורים כלל וכלל ומעשי השוד, הגניבה והפריצה היו נדירים. מאז ועד היום המון השתנה בנוף הישראלי ומקרי הפריצה לבתים רק הולכים וגדלים בהיקפם. רכישה של מערכת אזעקה לבית נועדה להקטין את הסיכוי כי תכנסו לסטטיסטיקה ולמנוע את מעשי הגניבה והביזה מראש וגם אם חדרו לביתכם, להבריח את הפורצים באופן מיידי. ההרתעה נובעת מהעובדה שהפורצים המיומנים של ימינו נוהגים לוודא מראש אם מותקנת אזעקה בבית ובמידה שכן, הם בדר"כ יעדיפו לעבור לקורבן הבא. אם בכל זאת בוצעה הפריצה למתחם שלכם, הרעש החזק של מערכת האזעקה כבר יבריח כל פורץ ולא יהיה בידו די זמן על מנת לבצע את זממו באופן מלא, אם בכלל.

כמובן שלא רק פורצים וגנבים יכולים להזיק לביתנו. גם גורמים נוספים יכולים לגרום לנו לנזקים אדירים ולהביא להרס מוחלט של הבית, לפציעות ואף מוות. אש שמשתוללת בבית, עשן מסוכן ומחניק, מים זורמים ומציפים - כל אלו עשויים לפרוץ ולהתרחש כאשר אנו ישנים, נמצאים בעבודה או בחופשה בחו"ל. מערכת אזעקה איכותית יכולה לתרום גם במישור הזה, שכן היא יכולה לכלול לא רק אמצעים לגילוי תנועה ופריצה אלא גם חיישנים שונים (למשל, חום, אש, עשן) וכאשר ישנה סטייה מהמצב הנורמלי, היא תפעל ותתריע מפני המצב המסוכן הפוטנציאלי.

אלו אמצעים חשוב שהאזעקה שתרכשו תכלול?

כל מערכת אזעקה לבית אמורה לכלול צופר שיתחיל לפעול בעת שינוי מצב במתחם המדובר. חשוב מאוד שהמערכת תדע לא רק להפעיל את הצופר אלא אף ליידע אתכם במתרחש באמצעות שליחת הודעת SMS או נוטיפיקציה באפליקציה ייעודית. חלק מהמערכות אף ניתנות לחיבור למוקד אבטחה מסודר שיבדוק ויוודא האם ישנה בעיה מהותית או שמדובר באזעקת שווא. ישנן אף מערכות אזעקה מתוחכמות במיוחד אשר יודעות להתעלם מתנועותיהם של ילדים וחיות מחמד ורצוי להשקיע בהן על מנת שמערכת האזעקה שתתקינו לא תהפוך לאלמנט מטריד יותר מאשר מועיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה